сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Българската поредица на National Geographic „Explore Bulgaria” тръгва на обиколка в София

6.10.2017 г.

Новият, четвърти сезон на поредицата стартира на 11 октомври в 21:30 часа.

За четвърта поредна година National Geographic (NG) България, в партньорство с ОББ, ще отведе зрителите по-далеч, отвъд познатото, с поредицата „Explore Bulgaria”. Премиерата на новия четвърти сезон е в сряда, 11 октомври от 21:30 часа.

В музея на София NG показа пред премиерно на представители на медиите първия епизод.

Новият сезон е фокусиран върху различни от познатите до сега теми, развива се в нов формат и е заснет единствено в София. Шестте епизода изследват софийски тайни, разбулват популярни градски легенди и ни срещат с малко известни, но колоритни представители на съвременната градска култура в столицата.

Реализацията на проекта отново е поверена на продуцентската компания АГИТПРОП.

„Тази година форматът на  Еxplore Bulgaria e различен, гледа в нова посока и търси нови, млади зрители. Надяваме се, че историите, разказани от едни от най-талантливите български документалисти ще провокират  аудиторията, както и останалите продукции на National Geographic.“- коментира предстоящата премиера Красимир Николов, изпълнителен директор на FNG. 

Софийската експедиция води журналистът Драго Симеонов. Неговото любопитство и пристрастеност към фактите ни разкриват Женския пазар,  Битака, минералните бани, Киноцентър „Бояна“ и дори Витоша по нов, изненадващ и непринудено забавен начин. Драго се среща с експерти и местни,  които споделят малко познати истории и факти от историята, градоустройството, природата и културата на града. По време на софийската експедиция Драго е поставен пред изпитания – от екипа и от хората, с които се среща, и непрекъснато подлага на тест не само представите си за София, но и границите на собствените си възможности. Различните задачи, с които се справя, дават възможност на зрителите да се потопят в преживяванията му и да открият забравени традиции и нови начини на живот на софиянци.

На пред премиерната прожекция Милена Филчева, Маркетинг Директор Балкани във FOX Networks Group, и Мила Миленова, Кънтри комуникационен мениджър на KBC Груп България, споделиха радостта си от дългогодишното партньорство между ОББ и National Geographic, свързано с мултимедийния проект, разработен ексклузивно за българския пазар. ООБ застава зад реализацията на Еxplore Bulgaria за четвърта поредна година.

Ако проектът продължи да печели доверието на нашите партньори и да вълнува аудиторията, ние сме готови да го развиваме и в следващ сезон.“ -  коментира Филчева.

Своите лични впечатления и очаквания споделиха още Драго Симеонов, режисьорите на продукцията – Борис Мисирков и Георги Богданов и драматургът Георги Тенев, сценарист на Explore Bulgaria - София.

За АГИТПРОП

Компанията за реализация на творчески проекти в областта на кино, телевизионното и видеопроизводството е създадена през 1997 г. от Борис Мисирков и Георги Богданов, едни от най-утвърдените български оператори и фотографи. Мартичка Божилова е продуцент в АГИТПРОП от 1999 г. През 2012 г. тя заема 49-то място в класацията „100-те най-влиятелни жени” на в-к „Капитал” и в топ 7 на най-влиятелните българи – визионери в творческия сектор, на сп. „Форбс”. АГИТПРОП снима своите документални филми на най-невероятни места - от остров Персина на р. Дунав до известния ромски “Титаник” – бл. 20 в Ямбол; от планините Синай и Арарат до остров Малта и Буркина Фасо. Компанията е продуцирала множество филми, главно документални, които са били представяни и са печелели награди на най-престижните световни фестивали като Кан, Берлинале, Торонто, Сънданс, Амстердам, Лондон и много други. АГИТПРОП е продуцент и на първите оригинални български продукции за HBO и е една от малкото независими продуцентски компании в България с трайно присъствие на европейския филмов пазар. АГИТПРОП е продуцент на множество социални, образователни и рекламни кампании.

За National Geographic Channels

National Geographic Channels са отделите за телевизия и продукция на National Geographic Partners, съвместно предприятие на 21st Century Fox и National Geographic Society. Като световни лидери в предаванията за наука, приключения и изследвания, каналите включват National Geographic (NG), Nat Geo WILD, Nat Geo People и Nat Geo MUNDO. Освен това те управляват вътрешното подразделение за продукция National Geographic Studios. Каналите подкрепят стремежа на National Geographic Society към открития, опазване на природата и обучение с увлекателни, иновативни предавания и първокласни таланти от целия свят, а приходите им допринасят за мисията на организацията. NG достига до повече от 440 милиона домакинства в 171 държави и се излъчва на 45 езика, a Nat Geo WILD се разпространява в 131 държави на 38 езика.  National Geographic Partners са водещи в социалните медии с повече от 250 милиона почитатели на страниците си. Само във Facebook NG има над 55 милиона последователи. За повече информация посетете www.natgeotv.com.

За Обединена българска банка

Учредена през 1992 г. след сливането на 22 български регионални търговски банки, Обединена българска банка е първият и най-мащабен консолидационен проект в българския банков сектор. От 2017 г. ОББ е вече част от белгийската банково-застрахователна група KBC Груп. Развиваща широкообхватно портфолио от продукти и услуги за индивидуални и бизнес клиенти, Банката застава активно и зад обществено значими проекти в сферата на културата, изкуството, историята, науката и спорта. ОББ подкрепя проекта Explore Bulgaria от самото начало, вярвайки, че в него се срещат по оригинален начин любовта и грижата за българската природа и културно наследство.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах