сп. National Geographic - Април 2019
National Geographic KIDS - Април 2019

БЪЛГАРСКИ СТАРТ-ЪП ДОСТИГНА ДО ФИНАЛА НА CHIVAS VENTURE

21.3.2019 г.

LAM’ON Е ЕДИН ОТ 20-ТЕ СОЦИАЛНИ БИЗНЕСА В НАДПРЕВАРАТА ЗА $1 МИЛИОН

Двадесет социални старт-ъпа от цял свят бяха представени като финалисти в глобалния конкурс Chivas Venture 2019, който ежегодно предоставя безвъзмездно 1 милион щатски долара на социалните предприемачи, които съчетават успешно печалбата с целта да повлияят позитивно върху света.

Бизнесите на участниците обхващат широк кръг от социални, екологични и икономически въпроси; от фитнес приложение, което превръща изгорените калории в храна за нуждаещите се, до жизненоважни водни решения за училищата в селските райони и устойчиви текстилни изделия, създадени от страничните продукти на винопроизводството. Всеки от финалистите в Chivas Venture използва своя успех, за да подобри живота на околните със своите идеи и е истински носител на ценностите на Chivas, съчетавайки амбиция и щедрост.

Сред тези 20 финалисти е и българският старт-ъп Lam’On. Анджела Иванова, Гергана Станчева и д-р Филип Ублеков са създатели на революционно биоразградимо фолио. То е подходящо за компостиране и служи за употреба при изработката на различни печатни материали. В огромна част от списанията и в менютата на ресторантите се използва ламинат, направен от пластмаса. Проблемът при него е, че не може да се рециклира и остава в природата за около век. Фолиото, което са създали тримата съдружници от LAM'ON, е изработено от възобновяеми източници, чийто лепилен слой е специално разработен за нуждите на печата и е нетоксичен. В края на живота си биоразградимото фолио оставя значително по-малък отпечатък върху природата. Ако хартията, на която е положено, е подходяща, целият продукт може да се компостира. Ако не – отделянето на ламината от нея може да се изпълни без вредни химикали и да се рециклира. Ако пък се изгори в инсинератор или дори се изхвърли в сметище, LAM'ON не отделя вредни емисии.

По време на интензивна тридневна акселераторска програма в Conduit в Лондон бяха включени редица семинари, които да помогнат да се развият бизнес уменията и знанията на финалистите – от сесия за измерване на въздействието, до специализирано обучение за това как да се обърнат към инвеститорите, докато са под натиск. Те се срещнаха и с основателя на Big Issue Найджъл Кершоу, миналогодишния финалист на Chivas Venture Джемал Езел от Change Please и бившия футболист на Манчестър Юнайтед и настоящ бизнесмен Луис Саха.

Глобалният финал на Chivas Venture 2019 ще се състои на TNW Conference – водещ двудневен технологичен фестивал в Амстердам. По време на седмицата на финалното събитие през май 20-те предприемачи ще се изправят един срещу друг в четвъртфинални и полуфинални кръгове, докато останат само пет. Именно те ще продължат в надпреварата за основния дял от наградата от 1 милион долара пред международно жури от технологични гении, инвеститори и предприемачи на конференцията TNW.

Първите 100 000 долара от наградата ще бъдат връчени от публиката – всеки ще може да гласува онлайн за своя фаворит на https://www.chivas.com/bg-BG. Избраникът на публиката ще получи 50 000 долара от фонда, а петте му подгласници – по 10 000. Резултатите ще бъдат обявени по време на глобалния финал в четвъртък, 9 май.

Към днешна дата Chivas Venture е дал безвъзмездно 4 милиона долара на социални старт-ъпи, които са повлияли положително на над 1 милион души по целия свят. Финансирането е подкрепило стартиращите фирми, които се стремят да постигнат успех, да внедряват иновации и да мислят извън рамките, като същевременно обогатяват живота на другите. За да научите повече за всеки един от финалистите на Chivas Venture, посетете техните страници наhttps://www.chivas.com/bg-bg/the-venture или се включете в разговора в Twitter @ChivasVenture преди старта на публичното онлайн гласуване на 9 април.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах