сп. National Geographic - Август 2019
National Geographic KIDS - Август 2019

Живи същества на Луната?

12.8.2019 г.

Много вероятно е при разбиването на сондата Beresheet на Луната да са се пръснали земни микроорганизми.

През април космическият апарат Beresheet  на израелската организация Space IL трябваше да кацне на Луната, но сондата се разби на хиляди парченца при кацането. Много е вероятно при това да са се пръснали малки земни същества, което би ги направило първите обитатели на Луната.

Beresheet е транспортирал не само оборудване за научни изследвания, но също така и бавноходки, които може да оцеляват при изключително сурови услвоия.

The Arch Mission Foundation и шефът й Нова Спивак, които са спомогнали са транспортирането на бавноходките, са убедени, че някои от тях са оцелели при катастрофата, предава американският телевизионен канал CNN.

Микроорганизмите са микроскопични – големи са не повече от милиметър. Нова Спивак е избрал да ги включи в мисията, тъй като се считат за най-устойчивите животни известни досега.

The Arch Mission Foundation също така е създала бекъп на Земята, като е копирала около 30 милиона страници световна литература и текстове от Уикипедия на никелови дискове. Целта е да разпространи информация за човечеството в Слънчевата система.

„Най-вероятно малката библиотека е оцеляла на някой красив пясъчен лунен хълм, където ще остане в продължение на милиарди години. В далечно бъдеще тя ще може да бъде възстановена от нашите потомци или бъдеща форма на интелигентен живот, която е възможно да се появи дълго след като ние изчезнем“, казва Спивак пред CNN.

„От ДНК-то и клетките, които сме включили, ще може да бъдем клонирани и  човечеството, растенията и животните да бъдат възстановени“, добавя той.

На Земята бавноходките живеят във водата или върху растения като лишеи и мъхове. Срещат се и на места с екстремен климат – от ледени върхове и полярни райони до екватора и морските дълбини. Сега могат да бъдат намерени и на Луната.