сп. National Geographic - Септември 2019
National Geographic KIDS - Септември 2019

Многото изкуствени усмивки водят до алкохола

24.4.2019 г.

Клиентът е цар. Служителите, които приемат това мото твърде насериозно и си налагат да се усмихват когато работят с други хора, особено с клиенти, често консумират алкохол в по-големи количества.

Изследователи от Pennsylvania State University и University at Buffalo изучават консумацията на алкохол при служители, които са в редовен контакт с клиенти. Резултатите показват, че всеки, който потиска негативните си чувства на работното място пие повече след това.

„Колкото повече служителят трябва да контролира негативните си чувства в работата, толкова по-малко успява да ограничи консумацията на алкохол след края на работния ден“, казва професорът по психология Алиша Гранди на сайта на Penn State University.

По-ранни проучвания също сочат, че служителите, които имат контакт с клиенти е по-вероятно да имат проблем с алкохола, но досега причината за връзката между двете не беше ясна. Гранди предполага, че на служители, които често симулират позитивни чувства или потискат негативните, им се налага да са по-дисциплинирани по време на работа. В резултат след работа те по-трудно се контролират и затова консумират повече алкохол, посочва Business insider.

„Ако усмихването е част от работата ви може първоначално да си помислите, че това е добре. Но да се усмихваш по цял ден може да се изтощително“, коментира Гранди.

При анализ на телефонни интервюта изследователите установяват, че служители в контакт с клиенти пият повече алкохол от онези, които не работят с клиенти.

По-импулсивните служители или тези, на които непрекъснато им се казва как да си вършат работата е по-вероятно да загубят контрол по отношение на алкохола. Изследването също така показва, че служители, които имат кратък контакт с клиенти, като в кол център например е по-вероятно да хванат бутилката. 

 

 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах