сп. National Geographic - Юни 2019
National Geographic KIDS - Юни 2019

Учени твърдят: Ще общуваме помежду си чрез чипове в мозъка

19.4.2019 г.

Представете си да знаете всичко по всяка тема – от галактики до ритуалите на съчетаване при пингивините. Представете си, че можете да доближите близките си до всеки спомен, който сте преживели заедно.

Всичко това ще бъде възможно само след някколко десетилетия, казва неврологът Нуно Мартинс от Lawrence Berkeley National Laboratory в Бъркли, САЩ.

Той и екипът му публикуват научен доклад, който показва как ще изглежда света, ако един ден човешкият мозък успее да се свърже с интернет облак.

За целта ще се използват т. нар. невронанорботои, които се вкарват в мозъка и остават в клетките. Те ще пренасят информация по безжичен начин към и от суперкомпютърната мрежа, ще наблюдават състоянието на мозъка в реално време и ще извличат данни.

Все още няма решение как нанороботите да се разпределят равномерно в мозъка без да увредят тялото.

Също така за да се уловят и съхранят безбройните електронни сигнали на тялото ще бъде нужен суперкомпютър. Изследователите очакват невронните нанороботи да се използват за първи път след около 20-30 години.

Това ще създаде огромни възможности, пише Business insider.

Тогава ще можем да се движим виртуално из интернет само със силата на мисълта. Мозъкът ще може да се свързва с база данни, която складира цялото познание на човечеството и която ще може да се достъпва по всяко време и от което и да е място.

Освен това чрез проектирането на вид социална мрежа и свързването й с невро-роботи ще можете да показвате на други хора в големи подробности какво сте видели и преживели.

А какво ще се случи ако хакери получат достъп до системата? Ще могат ли да „хакнат“ мозъка ни и да го манипулират?