сп. National Geographic - Септември 2019
National Geographic KIDS - Септември 2019

Учени: Тиранозавърът „Скоти“ е „Рексът на рексовете”

25.3.2019 г.

Внушителният тиранозавър, открит в Западна Канада през 1991 г., е най-големият в света, съобщи екипът от палеонтолози, приключил процеса на реконструкция на скелета след десетилетия.

Учените нарекоха динозавъра „Скоти“ заради празничната бутилка уиски, изпита в нощта на откриването му. Тиранозавърът е с дължина 13 метра и вероятно е тежал над 8 800 килограма, което го прави по-голям от всички други хищни динозаври, съобщават от Университета в Албърта.

„Това е рексът на Рексовете”, заяви Скот Пърсънс, ръководител на изследването и докторант в катедрата по биология. „Съществуват вариации в размерите на тиранозаврите. Някои са по-високи от други, а някои са по-яки. Скоти е от групата на яките“, казва Пърсънс. Откакто е открит скелетът на гигантския хищник, палеонтолозите са прекарали повече от десетилетие в премахването на твърдия пясъчник, който е покривал костите му. Едва сега те са успели да го изучат и да осъзнаят неговата уникалност, която не се ограничава с размерите му.

„Скоти е най-старият известен Ти-Рекс, след като е доживял до 30 години“, твърди Пърсънс. „По стандартите на тиранозавъра той е имал необичайно дълъг живот. Дупките по скелета са патологии – места, където белезите по костите показват големи наранявания.“

Костите на динозавъра ще бъдат показани на изложба, която ще се открие през май в Кралския музей на Саскечуан. /БГНЕС