сп. National Geographic - Септември 2019
National Geographic KIDS - Септември 2019

Проучване доказва: мъжете харчат повече пари за по-красиви жени

1.2.2019 г.

В САЩ масово продължава традицията на годежа. И мъжът се пита какъв годежен пръстен да подари на любимата. И колко да струва.

Учени от Western Oregon University в САЩ установиха, че годежният пръстен често зависи от външността. Обикновено за колкото по-привлекателна намира мъжът някоя жена толкова по-скъп е пръстенът, който тя получава. Поне до това заключение стигат изследователите Джейми Калуд и Мадалин Тейлър, които публикуват резултатите си в журнала Evolutionary Psychological Science.

По време на експеримента на 590-те участници на възраст 30 и отгоре години са им били показани снимки на хора от противоположния пол. Участниците получили и допълнителна информация за хората и трябвало да преценят колко привлекателни са те. Както мъжете така и жените трябвало да си представят, че имат връзка със съответните лица на снимките.

Учените открили, че между външния вид и цената на пръстена имало определена зависимост. Мъжете реашавали да купят на жените, които оценявали като привлекателни, по-скъпи пръстени отколкото на непривлекателните. Жените от друга страна искали по-скъпи пръстени от непривлекателни мъже. От привлекателните избирали по-евтин пръстен.

Както заключават двамата изследователи, за това има логически причини. Мъжете искат да спечелят онези жени, които са по-привлекателни от тях самите чрез „символ на финансовия успех“ и така да компенсират външните си недостатъци.

Жените от друга страна се опитвали да компенсират недостатъците на мъжете, като искали по-скъп пръстен от тях. Това отговаря на установената от учените истина, че жени, които се смятат за привлекателни са по-склонни да изберат скъп пръстен без значение как изглеждат въображаемите им партньори.

„Резултатите показват, че по-желаните жени очакват по-голяма инвестиция от партньорите си“, казва Тейлър.