сп. National Geographic - Март 2019
National Geographic KIDS - Март 2019

Исторически момент! Китайски космически апарат кацна на обратната страна на Луната

3.1.2019 г.

Китайският космически апарат Чанъе-4 за изследване на обратната страна на Луната кацна на естествения спътник на планетата ни, съобщи държавната телевизия на Китай.

Това е първата подобна мисия в историята на човечеството. Успешното приземяване е било осъществено в 10.26 местно време (4.26 българско), се казва в съобщението от Пекин.

Pink Floyd - The dark side of the Moon

Апаратът е изпратил на сателита, който поддържа комуникацията между диспечерите на Земята и сондата снимка от "тъмната страна". Китайските държавни медии съобщиха, че мястото, където е кацнал Чанъе-4 се нарича Ейткън и е кратер на Южния полюс.

По време на мисията ще бъдат направени 10 експеримента – шест от Китай и четири от други държави. Сред тестовете ще бъдат засаждане на картофи и други семена.

Обратната страна на Луната почти не е изследвана, а комуникацията с нея е трудна, защото винаги е обърната в противоположна на Земята посока. За да бъде решен този проблем, през май беше изстрелян сателит в орбита около Луната. Той действа като връзка между космическия апарат и Земята.

Районът от близката страна на Луната има много равни терени, на които може да се кацне, докато далечната й страна е неравна и планинска. /БГНЕС