сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Марсиански град в пустинята

30.8.2018 г.

Вече е въпрос на време да стигнем до Марс. Един от най-важните въпроси, на които остава да си отговорим е: как ще оцелеем след като стигнем до планетата?

Понастоящем Обединените арабски емирства се опитват да намерят отговор на този въпрос и са построили цял град, който да симулира преобладаващите условия на Марс – доколкото това е възможно на Земята.

Проектът ще струва около 116 млн. евро и правителството смята да кръсти града, който има площ 175 000 квадратни метра, Mars Scientific City.

Той ще се състои от няколко футуристични стъклени купола. Изследователските лаборатории ще бъдат разположени вътре в града и целта им ще бъде да направят живота на бъдещите колониалисти възможно най-самостоятелен. Енергия, вода и храна ще се произвеждат изцяло на място – така, както ще се налага на Марс.

Ще има и музей, посветен на най-великите човешки постижения в космоса, обясняват от Dubai Media Office .

В симулацията има известни ограничения: Червената планета не е защитена от магнитно поле (за разлика от Земята) и вредната UV радиация безпрепятствено стига до повърхността на планетата, гравитацията е само 38% от земната и температурите са като цяло по-ниски отколкото тук.

Екип учени ще прекарат година в Mars Scientific City, за да натрупат дългосрочен опит в предизвикателните условия на Червената планета.