сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Ароматът на кафе засилва аналитичните способности

18.7.2018 г.

Учени от Технологичен институт „Стивънс” в Съединените американски щати са установили, че ароматът на кафе повишава аналитичните способности при хората, пише „Медикъл експрес“.

В експеримента са взели участие около сто студента, разделени на две групи, които е трябвало да решат десет алгебрични въпроса от стандартизирания американски тест за постъпване в университет GMAT. Едната група е решавала задачите при наличието на аромат на кафе. Оказало се, че именно тези участници се справили по-добре с теста.

Във втората част на изследването учените се допитали до 200 човека. Според респондентите, ароматът на ободряващата напитка би трябвало да повишава бдителността, енергията, продуктивността и да подобрява изпълнението на различни дейности.

Според изследователите обаче резултатите от първия етап на проучването се дължат на самовнушение. Причината за това е, че източник на аромата е било безкофеиново кафе. Учените са на мнение, че плацебо ефектът може да се окаже много полезен. Ароматът на кафе би могъл да бъде използван за повишаване на производителността при служители и учащи. /БГНЕС