сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Астероид 2010 WC9 прелетя на косъм от Земята

16.5.2018 г.

Астероид с размерите на футболно игрище премина на много близко разстояние от земята, без да има никакъв опасност от сблъсък, съобщиха от НАСА.

Астероидът с име 2010 WC9 се приближи на разстояние от 203,4 хиляди километра от нашата планета в сряда в 1:05 българско време, като е прелетял между Земята и Луната. Астероидът беше открит през 2010 година от учени от обсерваторията в Аризона.

Астрономите са го следили, след което се е изгубил, като не са успели да изчислят нито параметрите на орбитата му, нито орбиталния му период. На 8 май тази година, след около седем години и пет месеца, 2010 WC9 отново беше засечен.

Първоначално учението решили, че това е нов астероид, но в последствие се оказал 2010 WC9. Небесни тела с подобни размери много рядко прелитат между нашата планета и Луната.

Досега НАСА е успяла да открие 93% от големите астероиди с диаметър над 1 километър, което представлява потенциална опасност за планетата. Приблизително една хилядна от тези обекти се въртят в рамките на 195 милиона километра от слънцето. /БГНЕС