сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Изчезнал астероид се появи отново

14.5.2018 г.

Към Земята се приближава "изчезналият" астероид 2010 WC9, съобщава EarthSky като се позовава на служителите в британската обсерватория Northolt Branch.

За първи път 2010 WC9 е забелязан от Аризона на 30 ноември 2010 година с помощта на проекта на НАСА Catalina Sky Survey за наблюдение на обекти, които са в близост до земята.

Астрономите успяват да наблюдават космическия обект едва до първи декември, след което той изчезва от полезрението им. Почти осем години по-късно служителите в американската обсерватория успяват отново да открият 2010 WC9.

Сближението с небесното тяло до минималното разстояние между него и Земята ще стане на 16 май в 01:05 часа, бълг.вр. Тогава астероидът ще е на 203 хиляди километра от Земята и ще се движи със скорост около 46 хиляди километра в час. Диаметърът му варира от 60 до 130 метра.

Както отбелязва EarthSky, 2010 WC9 е доста близо до Земята - дистанцията е 0,53 от разстоянието между планетата и Луната. Астрономите подчертават, че няма опасност от сблъсък. /БГНЕС