сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Първият космически хотел

10.4.2018 г.

Компанията Orion Span, която се занимава с космически технологии, обяви плановете си да изпрати първия луксозен космически хотел в земна орбита през 2021 г. Според компанията станцията „Аврора“ ще бъде готова да посрещне първите си гости през 2022 година.

Цената на билет за 12 дневен престой ще бъде 9.5 милиона долара на човек, което възлиза на 791 666 долара на вечер.

В миналото частни лица са посещавали Международната Космическа станция, като билетите отиване и връщане са стрували между 20-40 милиона долара, но според Франк Бънгър, основател и изпълнителен директор на Orion Span, пътуването до станция „Аврора“ няма да е толкова скъпо заради намаляването на разходите по изстрелването. В момента бъдещите пътешественци могат да си направят резервация срещу депозит от 80 000 долара, който е възвръщаем.

„Станцията „Аврора“ ще може да превозва космически пътешественици по-бързо и на цена по-ниска от всички досегашни“, обявява Бънгър. „Целта ни е да направим космоса достъпен за всички, като продължаваме да предоставяме по-висока стойност на по-ниска цена.“

Хотелът, който ще бъде пуснат в ниската земна орбита (LEO) (на около 320 километра от земната повърхност), ще бъде с размера на кабината на голям частен самолет. Според представители на компанията той ще бъде около 13 метра дълъг и 4 метра широк. За сравнение Международната космическа станция е 108 метра дълга и отстои на 402 километра от Земята.

Стацния „Аврора“ ще бъде напълно модулна и ще побира 6 човека. Четирима ще бъдат гости на хотела, настанени в частни апартаменти, а двама – членове на екипажа, най-вероятно бивши астронавти, казва компанията. Към момента хотелът се строи в Хюстън.

Докато обикалят Земята на всеки 90 минути пътниците ще се реят свободно заради нулевата гравитация. Те ще могат да се насладят на невероятни гледки, които ще включват 16 изгрева и залеза на всеки 24 часа. Гостите ще имат възможност да участват в изследователски експерименти като отглеждане на растения, които ще могат да занесат у дома като сувенири и да се свързват със Земята посредством високоскоростен интернет.

„Ние не продаваме космическия еквивалент на масовите летни почивки.“ Казва Бънгър. „Продаваме преживяването да бъдеш астронавт.“

По принцип пътуващите в космоса започват подготовката си 24 месеца предварително, но Orion Span е намалил това обучение до три месеца.