сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Руската част на МКС минава на собствена връзка със Земята

2.2.2018 г.

Руските космонавти на Международната космическа станция (МКС) Александър Мисуркин и Антон Шкаплеров излизат в петък извън МКС за първи път през тази година.

Те ще заменят приемния блок на антената на модула "Звезда". От руската космическа агенция "Роскосмос" отбелязват, че новата апаратура "ще даде възможност за почти денонощно двустранно предаване на информация от руския сегмент на МКС към наземните пунктове за проследяване през руската многофункционална ретранслаторна система "Луч".

В момента руската част от станцията използва системата на НАСА когато МКС е извън зоната за пряка видимост от територията на Русия. Старият модул ще бъде демонтиран.

Космонавтите ще излязат в космическото пространство около 18:35 часа московско време (17:35 часа бълг.вр.) Планираното време за работа е около седем часа. Мисуркин ще работи в нов компютризиран скафандър "Орлан - МС".

Това е четвъртото излизане за Мисуркин, за Шкаплеров е второ. По-рано в интервю за ТАСС Шкаплеров разказва, че първоначално не е планирана замяната на този блок. Според него това излизане ще бъде сложно, тъй като космонавтите ще трябва да развият десетки болтове. Освен това никой по-рано не е работил на това място. Според Шкаплеров за изпълнението на задачата са разработени три вида нови инструменти. /ТАСС