сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Японският астронавт е порасъл с 2 см, а не с 9 см

10.1.2018 г.

Японският астронавт Норишиге Канай се извини за съобщението, че е пораснал с 9 см за 3 седмици в космоса. В действителност той е порасъл само с 2 см. Канай призна, че е сгрешил в измерванията си.

„Извинявам се, че разпространих тази фалшива новина в Туитър“, написа той в мрежата за микроблогинг. Неговият първоначален туит, който беше публикуван вчера, предизвика огромен интерес в социалните мрежи.

Той звучеше така: „Добро утро на всички. Имам голяма новина. Измерих своя ръст и тегло – пораснал съм с цели 9 см!“. „Пораснал съм като растение, само за три седмици. Такова нещо не ми се е случвало от училищните години. Вълнувам се, че няма да мога да се побера в „Съюз“, когато полетя обратно за Земята“, написа още астронавтът.

В действителност първи се усъмнил в измерванията командирът на екипажа на Международната космическа станция /МКС/, руският космонавт Антон Шкалеров. Канай отново измерил своя ръст и открил грешката. Ако не друго, поне сега японецът може да не се вълнува за своето завръщане на Земята, защото със сигурност ще се събере в „Съюз“. /БГНЕС