сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Японски космонавт съобщи, че е пораснал с 9 см по време на престоя си на МКС

9.1.2018 г.

Японският космонавт Норишиге Канай е отчел увеличение на ръста си с 9 см след едва триседмично пребиваване на Международната космическа станция.

„Днес имам важно съобщение. Преминах през медицинските изследвания, включващи измерване на физическите параметри и се оказа, че височината ми се е увеличила с 9 см“, написа в „Туитър“ японецът и с шеговит тон добави, че ръстът му не се е променял от средните и гимназиалните класове и че сега се притеснява дали скоро ще може да се намести пак на седалката на космическия кораб „Съюз“.

Във връзка с изявлението на Канай Японската агенция за аерокосмически изследвания (JAXA) изтъкна, че твърденията на космонавта са в съответствие с резултатите на множество проведени изследвания, според които липсата на гравитация в космоса води до увеличение на човешкия ръст с 1-2 см.

„Досега обаче никога не е било отчитано нарастване от 9 см“, съобщи специалист от агенцията за „Киодо“. Норишиге Канай пристигна на МКС на 19 декември 2017 година, придружен от руснака Антон Шкаплеров и американеца Скот Тингъл. Заедно те ще проведат 51 експеримента в космоса преди да се завърнат. /ТАСС