сп. National Geographic - Декември 2018
National Geographic KIDS - Декември 2018

Учените опровергаха теория за извънземна космическа мегаструктура

4.1.2018 г.

Учени окончателно отхвърлиха теорията за гигантска извънземна структура около мистериозната звезда „Таби“, с която се търсеха обяснения за силните и понякога внезапни и продължителни промени в светлината й.

Учените обясняват тези явления с облаци космически прах.

Американският астроном Джейсън Райт от университета в Пенсилвания направи сензация през 2015 г. с теорията си, че този странен феномен може да се обясни с наличието на Сфера на Дайсън.

Сферата на Дайсън е хипотетична мегаструктура, описана за първи път през 1959 г. от американския физик и футуролог Фриймън Дайсън. Според него това е мегаструктура, построена от извънземна цивилизация, която черпи енергия от звезда за своите нужди.

Тази хипотеза бе отхвърлена след месеци наблюдения от екип от повече от 200 астрофизици. В публикация в научното издание The Astrophysical Journal Letters се обяснява, че най-вероятно промените в излъчената от звездата светлина се дължат на облаци космически прах.

„Новите данни, събрани при наблюденията показват, че звездата излъчва светлина с различна интензивност и различни цветове, което означава, че това, което минава между нас и звездата не е непрозрачно. Това отхвърля идеята за мегаструктура или космическо тяло“, обяснява Табата Бояджян, ръководител на изследването. На нейното първо име е кръстена мистериозната звезда „Таби“, която всъщност е научно регистрирана като KIC 8462852. /АФП