сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

На 80-годишна възраст си отиде легендарният космонавт Брус Маккендлес

23.12.2017 г.

Астронавтът от НАСА, направил първата в историята "свободна" разходка в Космоса почина на 80-годишна възраст.

От разпространеното днес съобщение на американската космическа агенция става ясно, че Брус Маккендлес е издъхнал още в четвъртък в дома си в Калифорния, макар и да не се посочва причина за смъртта му.

Маккендлес остава в човешката история като първия човек в света, използвал пилотируем маневриращ модул за свободно придвижване в космическото пространство. Освен това по време на мисията "Аполо 11", Маккендлес отговаря за комуникацията с астронавтите на борда – Нийл Армстронг, Едуин Олдрин и Майк Колинс.

Именно негови са и думите, които се чуват на записа в момента, в който се поставя американският флаг на Луната. "О, това е красиво, Майк. Наистина красиво", казва тогава Маккендлес през радиото.

През 1990 г. Маккендлес участва и в извеждането в орбита на "Хъбъл". "Легендарната снимка на Брус, реещ се безтегловно в космоса вдъхнови поколения наред американци да вярват, че не съществува лимит на човешкия потенциал", заяви републиканският сенатор Джон Маккейн, който следва заедно с Маккендлес в Американската военноморска академия. /БГНЕС