сп. National Geographic - Октомври 2017
National Geographic KIDS - Октомври 2017
Падането на части от още един неизгорял изцяло в земната атмосфера съветски разузнавателен спътник се очаква на 23 октомври, уточни американска онлайн служба за следене на космически полети.
За бозайник, различен от човека, използването на предмет като част от ухажването е нещо почти нечувано досега – затова новото откритие е толкова сензационно.

Мръсен въздух в Индия и Китай, замърсена вода в Субсахарска Африка, токсични мини и комбинати в Южна Америка – замърсяването по света е причина за 9 млн. смъртни случая годишно, или един от всеки шест.
Китайски астрономи от държавната обсерватория заявиха, че границите на Млечния път са с 26 процента по-широки, отколкото се приемаше досега, съобщи китайската академия на науките.
От полунощ до зори през следващите дни при ясно небе ще можете да наблюдавате пика на метеорния дъжд на Орионидите.
Учените и до ден днешен спорят за причината за това изригване на кал, но според ново проучване тунел от магма вероятно поддържа вулкана активен през последното десетилетие.
Японски изследователи откриха под повърхността на Луната огромна пещера с дължина около 50 километра, която в бъдеще може да се използва за изследователска база.
За първи път учени успяха да наблюдават сблъсъка на две изключително плътни неутронни звезди благодарение на гравитационни вълни и светлинни проблясъци, отделени преди 130 млн. светлинни години.
Софийският университет „Св. Климент Охридски“ запазва мястото си сред най-добрите университети в класации на CWUR (Center for World University Rankings) за 2017 г. и на QS EECA Region University Rankings за 2018 г.
Специалисти от Държавната астрономическа обсерватория на Китай два пулсара (малки неутронни звезди - бел.авт) с помощта на най-големия в света радиотелескоп в света.