сп. National Geographic - Април 2017
National Geographic KIDS - Април 2017
Националното управление на САЩ за аеронавтика и изследване на космическото пространство /НАСА/ е открило неотдавна неизвестна ледена планета с подобна на земната маса.
Дейността на човека заплашва да замърси подпочвените запаси от вода на планетата, успели да се запазят непокътнати от ерата на мамутите насам.
Гъсеница, отглеждана обичайно за рибарска стръв, яде с удоволствие известната с устойчивостта си пластмаса, съобщиха учени.
Космическият телескоп на НАСА „Хъбъл” е изстрелян на 24 април 1990 година, а ден по-късно е качен на орбита. Първоначално извеждането на телескопа е било планирано за 1986 г., но поради катастрофата на совалката „Челинджър“ стартът е бил отложен във времето.
Снимка на Земята и Луната, направена от орбитата на Сатурн, беше публикувана от Националното управление по въздухоплаване и изследване на космическото пространство на САЩ (НАСА).
На 14 000 километра, на края на света, сред ледовете човек преживява не усещане за край и смърт, а за безсмъртие.
Когато не им достига кислород, голите къртичести плъхове могат да превръщат захарите в тялото си в енергия - точно както правят растенията.
Най-старата астрономическа обсерватория на Балканския полуостров, на 120 години, за пореден път събра съмишленици и граждани на София в Борисовата градина по време на Деня на отворените врати на Физическия факултет на СУ "Св. Климент Охридски".
Пластмасови отпадъци от северната част на Атлантическия океан попадат с морски течения в Арктика, където вероятно са се натрупали стотици тонове боклуци.
Мощен антибиотик, който ускорява зарастването на раните, успяха да получат американски биохимици от кръвта на гигантски гущер.