сп. National Geographic - Август 2017
National Geographic KIDS - Август 2017
Бодливата круша, вид южноамерикански кактус, е толкова значим символ в Мексико, че дори присъства върху знамето на страната. Той е смятан от ацтеките за свещен, а днешните хора го ядат, пият и използват за лекарства и козметика.
Явлението изглежда загадъчно, но за него има научно обяснение.
На екватора на Марс може да има значителни запаси от лед. Това показва повторният анализ на снимките от сондата Mars Odyssey.
Причудливият тревопасен динозавър от Чили, който прилича едновременно на тиранозавър и на велосираптор, се оказа изгубеното звено на еволюцията, което свързва хищните динозаври с техните двуноги жертви, съобщават учени в статия, публикувана в списание Biology Letters.
Новооткритите артефакти обхващат няколко десетилетия египетска история, което предполага, че гробниците са били част от гробище на голям град.
Компанията на милиардера Илън Мъск SpaceX ще изпрати безпилотен товарен кораб до Международната космическа станция (МКС), на борда на който ще има и суперкомпютър, който един ден да помага на астронавти при мисии в открития Космос.
Руският телескоп РТТ150, построен в турската обсерватория Тубитак, за пръв път откри екзопланета с размери на Юпитер, пише в статия, публикувана в електронната библиотека arXiv.org
Американски учени пресъздадоха за първи път условията, царящи в звездните недра. Това стана в термоядрения реактор NIF, където „звездните” реакции, които осигуряват топлина и светлина, бяха изучени подробно.
Запознайте се с Patagotitan mayorum – дълговрат бегемот, тежал колкото 12 африкански слона.
Учени от университета „Джордж Вашингтон“ в САЩ са стигнали до извода, че изменението на климата не е било движеща сила за еволюцията на човека, както смятат много специалисти.