сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Погледнете през очите на НАСА в Деня на Земята

22.4.2018 г.

В Деня на Земята НАСА ви кани да създадете и споделите вашето собствено мнение за нашата планета, да помогнете в борбата срещу комарите, разнасящи болести и да наблюдавате летателния цикъл на станциите, наблюдаващи Земята.

За да отбележи Денят на Земята на 22-ри април агенцията ще покаже много от иновативните си технологии и ще окуражи обикновените хора да използват някои от нейните онлайн инструменти.

Ако посетите сайта на НАСА на 22-ри април ще имате достъп до три инструмента:

GIF на твоя променящ се свят

Апликацията на НАСА за разглеждане на света и за интерактивно търсене предлага и опция за сваляне на сателитни снимки с високо качество. В нея можете да намерите информация както от вчера, така и от преди две десетилетия. През лесния за използване картов интерфейс, който може да се използва както през телефон или таблет, така и на настолен компютър, можете да наблюдавате движението на айсбергите, разпространението на горските пожари , както и зараждането и растежа на тропическите бури.

Можете да приближите всяка част от света и да направите анимиран GIF, който да споделите в социалните мрежи. Налично е и видео ръководство за работа с програмата.

3D гледка от космическият кораб на НАСА и данни

Летете около Земята с космическата научна мисия на НАСА и наблюдавайте планетата ни в цялостта й. Окото на Земята е приложение, което можете да свалите на своя лаптоп, в което можете да видите настоящото положение на всички орбитални станции на НАСА, както и да научите някои интересни подробности за предстоящи мисии. „Последните събития” ви позволяват да проучите снимки на различни локации от космоса - природни събития като големи бури, горски пожари и цъфтежа на водораслите.

Приложението градска наука, помагащо да се борим с разпространяваните от комарите болести