сп. National Geographic - Септември 2019
National Geographic KIDS - Септември 2019
Милиони хора по света, най-вече младежи, се включиха в глобалния протест срещу промените в климата.
Горските пожари в Боливия са изпепелили повече от 4 милиона хектара гора от август насам, предупредиха неправителствени организации в момент, в който в североизточната част на страната беше обявено бедствено положение.
Стотици хора се подготвят за експедиция, чиято цел е да изследва какво означава затоплянето на Арктика за всички нас
Парниковите газове, изхвърляни в атмосферата чрез изгаряне на изкопаеми горива, затоплят земната повърхност по-бързо, отколкото се знаеше по-рано, показват нови климатични модели, предназначени да заменят тези, използвани при настоящите прогнози на ООН.
Въпреки изменението на климата, не всички екологични новини са лоши. Като положителен обрат може да се отбележи, че озоновата дупка над Антарктида тази година може да бъде една от най-малките, регистрирани през последните 30 години.
Из горящата Амазония се носи дим и фина пепел се стели меко по земята.
Миналата седмица ураганът „Дориан“ опустоши източното крайбрежие на Флорида, и образува вълни, които пръснаха килограми кокаин на два плажа.
Учени от САЩ и Дания доказаха, че рискът от психични заболявания зависи от качеството на въздуха, а китайски учени – че към това се прибавят и температурните колебания.
Високото съдържание на химикали в хидротермалните извори подхранва микроорганизми, образуващи уникални екосистеми.