сп. National Geographic - Септември 2019
National Geographic KIDS - Септември 2019

Възможен ли е живот на Тритон?

7.4.2019 г.

Американската космическа агенция НАСА очевидно иска да изпрати космически кораб на Тритон, най-големия естествен спътник на Нептун. Той е повече от тридесет пъти по-далеч от Слънцето, отколкото Земята.

Някои учени споделят вероятността животът на такова място да е възможен. Те предполагат, че на Тритон може да има океани от течна вода.

Съществуват доказателства – записи на сондата на НАСА Voyager 2 от 1989 г., която отбелязва температурата на повърхността от минус 235 градуса по Целзий и дори наблюдава гейзери с до 8 километра височина.

Очевидно НАСА иска да изпрати друг космически кораб на Тритон, за да види дали наистина има течна вода и дали би бил обитаем. Американската космическа агенция е предложила в Хюстън, Тексас, САЩ, да бъде изпратен космически кораб, наречен Trident.

„Ще проучим има ли живот, което е от съществено значение“ – заяви пред New York Times Луис Проктер, директор на Lunar and Planetary Institute в Хюстън и главен изследовател на мисията.

„Съществуват доказателства, че Тритон е активен и има море“ – твърди Аманда Хендрикс от Planetary Science Institute of Tucson, Аризона, пред The New York Times. Водата на Тритон вероятно е много по-студена от обичайната точка на замръзване, но наличието на амоняк може да я задържи в течно състояние.

Това може да означава, че животът далеч от планетата Земя е напълно възможен.