сп. National Geographic - Юли 2019
National Geographic KIDS - Юли 2019

Изненадващо откритие: Намерен е ключът към дълголетието

14.12.2018 г.

Диета с ниско съдържание на протеини и високо съдържание на въглехидрати е ключът към дълъг и здравословен живот

Диета с ниско съдържание на протеини и високо съдържание на въглехидрати може да бъде ключът към дълъг живот и добре функциониращ мозък според изследване на University of Sydney.

Проучването, публикувано в списание Cell Reports, показва подобрения както в цялостното здравословно състояние, така и във функциите на мозъка. Експериментът, направен с лабораторни мишки, констатира, че подобна диета увеличава способността им за учене и запаметяване.

ПРАВИЛНАТА ДИЕТА Е КАТО ЛЕЧЕНИЕ НА ДЕМЕНЦИЯ

„За момента не съществува ефикасно лечение на деменция. Можем да забавим заболяването, но не можем да го спрем. Затова е особено интересно, ако подобна диета може да повлияе на болестта“ – споделя авторът на проучването Девин Уол.

Изследването за първи път показва, че диетата с ниско съдържание на протеини и високо съдържание на въглехидрати, очевидно има подобно въздействие върху мозъка.

Професор Дейвид льо Кутеур, отбелязва, че много култури (включително населението на остров Окинава в Япония, както и някои народи от средиземноморските региони) отдавна използват този подход.

Традиционната диета на хората от Окинава включва около 9% протеин от риба, соя и растения и много малко говеждо месо. Един от основните им източници на въглехидрати е сладкият картоф.