сп. National Geographic - Ноември 2019
National Geographic KIDS - Ноември 2019

Майката природа може да бъде и мащеха…

25.4.2019 г.

National Geographic представя най-издръжливите видове на земята в епичната природонаучна поредица „ВРАЖДЕБНАТА ПЛАНЕТА“

ТРЕЙЛЪР

Документалната продукция от шест епизода е създадена от носителя на „Оскар“ Гийермо Наваро, Plimsoll Productions и опитен режисьорски екип, отличаван с „Еми“ и БАФТА

„Враждебната планета“ ще бъде излъчена премиерно  на 28.04. от 20:55 часа по National Geographic.

National Geographic, признат по целия свят с ненадминатия си стремеж да разказва за естествената история чрез средствата на визуалното изкуство, представя сагата от шест епизода „Враждебната планета“ с премиера на 28.04. от 20:55 часа.

Поредицата „Враждебната планета“ е продуцирана от наградения с „Оскар“ кинематограф и режисьор Гийермо Наваро („Лабиринтът на фавна“), номинираната за „Еми“ Марта Холмс („Синята планета“), наградения с „Еми“ Том Хю-Джоунс („Планета Земя 2“), наградения с БАФТА Делбърт Шупман („Островът“) и наградения с БАФТА Беър Грилс („Островът“), който също така е водещ и разказвач. Филмът насочва вниманието към най-изключителните, почти свръхестествени истории за животни, приспособили се към средата си въпреки жестоките удари на еволюцията. Поредицата се съсредоточава върху най-екстремните местообитания в света и разкрива невероятни истории за оцеляване в животинското царство на нашата забързана и непрестанно променяща се планета.

„Враждебната планета“ е продукция за дивата природа от следващо поколение, която изгражда завладяващ, драматичен и съвременен разказ във всеки епизод. Поредицата представя своите герои сред дивите обитатели на шест различни биома. „Враждебната планета“ приема, че светът се променя бързо и предизвикателствата, пред които са изправени животните, не са същите като преди. Епизодите, посветени на планините, океаните, тревистите равнини, джунглите, пустините и полярните области, представят суровите условия, на които са изложени някои от най-интересните, най-непримиримите и най-изумителните видове на планетата. Създанията са изправени пред редица тежки изпитания: лошо време, силна конкуренция за ресурси и непрекъснат конфликт между хищници и жертви. Мисията им е проста – оцеляваш или умираш.

Продукцията събира около 1800 снимачни часа, прекосява седемте континента в 82 сесии в период от над 1300 дни и наема 245 членове на снимачни екипи. Благодарение на използваните модерни технологии и осигуреният достъп до някои от най-отдалечените и най-негостоприемните кътчета в света, продукцията представя нови факти за поведението на животните от интересни перспективи: снежен барс се впуска в шеметно преследване на козирог, ягуар улавя огромен кайман и невръстни белобузи гъски скачат от скали. Също така ще видите първия заснет материал за полярен вълк, поел по дирята на овцебик.

„Враждебната планета“ е филмово пътешествие около света и представя шест екстремни биома. Бързата еволюция на планетата е надминала способностите на видовете да се приспособяват към враждебните условия и залозите са изключително високи – споделя Наваро. –  Нашият видеоразказ разкрива как оцеляват.“

„Враждебната планета“ може да остави усещане за друг свят, но продукцията е проникновен портрет на Земята през погледа на животните. Именно това отличава поредицата от останалите в жанра – твърди Хю-Джоунс. – Оставяме зрителите да изживеят вълнението и триумфа през очите на най-изкусните майстори на оцеляването. Отвеждаме ги право в центъра на действието в конкретната среда.”

Грилс, като опитен специалист по оцеляване в екстремни условия, добавя усещане за енергия и напрежение. Той обяснява случващото се на зрителите в ролята на разказвач и се появява в кадър в началото и края на всеки епизод.

Епизодите включват:

Враждебната планета: Планини

Премиера 28.04. от 20:55 часа

Най-високите планини на Земята са дом на снежни барсове, скални орли, планински кози, белобузи гъски и маймуни гелади. Но само най-издръжливите могат да преживеят екстремните климатични условия с оскъдната храна и ограничените количества кислород по върховете. „Враждебната планета“ представя поведение при животните, което не е заснемано преди, като използва модерни технологии в търсене на интересни перспективи. Филмът е уникален прозорец към най-екстремните местообитания на планетата.

Враждебната планета: Океани

Премиера 05.05.2019 от 20:55 часа

Потопете се под повърхността на най-голямото местообитание на Земята – нашите океани – и открийте свят на смайващи крайности: смазващи дълбини, бурни брегове, обширни сини пустини и оживени рифове. Океанът е динамична среда, където животните трябва да се приспособяват към непрекъснати промени. Открийте как тюлени отблъскват акули, костенурки рискуват живота си, за да създадат следващото поколение, и находчиви косатки се борят за оцеляване на фона на все по-ожесточена конкуренция.

Враждебната планета: Тревисти равнини

Премиера 12.05.2019 от 20:55 часа

Тревистите равнини са дом на най-прочутите звезди в животинското царство, но известността не улеснява съществуването им. Дивите пущинаци са сред най-непостоянните местообитания на Земята. Обитателите им са принудени да понасят променливите условия, като издържат на мраз, огън, потопи и засушавания. Сезоните стават по-екстремни и по-непредсказуеми. Животът е по-труден от всякога за дивите създания, представени в този епизод на „Враждебната планета”: мъжки слонове водят битки за правото да се размножат; гепарди и газели се впускат в танца на хищника и жертвата в сърцето на кенийската савана; стадо бизони устояват на виелица в северноамериканските равнини, а огромна глутница вълци ги преследва.

Враждебната планета:  Джунгли

Премиера 19.05.2019 от 20:55 часа

Изобилието от вода, топлина и светлина създава идеални условия за развитието на живота, затова и джунглите са най-богатите на биоразнообразие местообитания на Земята. Но не се заблуждавайте, дъждовната гора изобщо не е рай. Валежите стават все по-непредсказуеми и само най-издръжливите видове ще триумфират. Този епизод на „Враждебната планета“ представя най-свирепите обитатели на джунглата – едни се забелязват от пръв поглед, а други се спотайват. Ще видите ягуари, каймани, гибони, орангутани, източни дългопети, колибрита и дори паразити. Открийте защо оцеляването на най-приспособимите в този пренаселен свят, изпълнен с конкуренция, е по-очевидно от всякога.

Враждебната планета:  Пустини

Премиера 26.05.2019 от 20:55 часа

Най-жарките местообитания на планетата, нашите пустини, стават още по-горещи, по-сухи и по-големи. Въпреки това редица удивителни животни продължават да понасят суровите условия, включително хитрите хиени, мъничките сурикати и пясъчните паяци. Проследете един ден от живота им в пустинята, за да разберете как се справят с изпепеляващата сила на слънцето, която нараства с всяка изминала минута.

Враждебната планета:  Полярни области

Премиера 02.06.2019 от 20:55 часа

Пристъпете в най-студените райони на Земята – полярните области. Тук майсторите на оцеляването включват полярни мечки на лов за китове, пингвини, нащрек за леопардови тюлени и глутница арктически вълци, които повалят двойка овцебици. В еволюцията полярните видове са приспособили телата и поведението си, за да се преборят с враждебните условия в местобитанията си. Но сега светът им се променя с шеметна скорост и буквално се разпада под краката им. Те са подложени на изпитание, което ще ги тласне до ръба на издръжливостта.

Поредицата „Враждебната планета” е продуцирана от Plimsoll Productions за National Geographic с изпълнителни продуценти Грант Мансфийлд, Андрю Джаксън, Марта Холмс, Беър Грилс, Делбърт Шупман и Том Хю-Джоунс, който е и шоурънър. Гийермо Наваро е изпълнителен продуцент. Кевин Тао Мос е изпълнителен продуцент на National Geographic. Джеф Даниелс е изпълнителен вицепрезидент на световния отдел за документални развлекателни предавания на National Geographic Channels.