сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Намериха вкаменелости на пингвин с човешки размери

14.12.2017 г.

Вкаменелостите на гигантски пингвин бяха намерени на Хемпдън бийч в Нова Зеландия.

Според учените вкаменелостите са на пингвин с тегло около 90 килограма и ръст около 1,55 метра. Новооткритият вид е наречен Kumimanu biceae, което идва от местните думи за  „чудовище“ и „птица“.

Счита се, че видът е живял по време на палеоцена преди 55 милиона години, което означава, че е сред най-старите вкаменелости на пингвини намирани досега.

Учените са установили размерите на животното въз основа на намерените в седиментите кости от крило и крак. Изследването публикуват в списание Nature, но не за първи път специалистите попадат на древен пингвин.

В Нова Зеландия са намирани вкаменелости на пингвин на 25 милиона години, а в Перу – на пингвин на 30 милиона години.

Съдейки по  тях, древните птици са имали по-дълги човки от съвременните си роднини с които вероятно са набучвали риба.

Kumimanu са имали плавници и вероятно са стояли изправени както днешните пингвини. За разлика от тях обаче не са били в познатите ни черно и бяло, а перата им са били кафяви.

Според учените видът Kumimanu е изчезнал преди 20 милиона години - малко след като големите морски животни са навлезли в екосистемата им. По-едрите животни като тюлени или китове вероятно са се конкурирали с тях за храна, а понякога гигантските пингвини са ставали тяхна плячка.