сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Биолози ще търсят рядка риба

2.11.2017 г.

Специалисти от Тексаския университет в Остин съобщиха, че започват издирването на рядка риба – вид северноамерикански сладководен сом, който живее в подземните водоеми в щата.

Рибата е единственият представител на рода Satan eurystomus (лат. Широкоустен сатана). Тя е открита в средата на миналия век, но за последен път учените са видели такава риба през 1984г.

Биолози издирваха рибата от 2006 до 2010г., но безрезултатно. Сега изследователите търсят финансиране, за да проведат нови проучвания на място, които да им помогнат да разберат какви фактори са довели до намаляването или изчезването на вида.

Рибата Сатана се отличава с отсъствие на очи, прозрачна кожа, умален плавателен мехур и хрущялен череп за разлика от своите близки роднини. Тя стига 13 см дължина и живее в артезианските кладенци на Тексас.

Според учените тази риба може да им разкаже много за цялата екосистема на подземните водоеми в региона, тъй като тя е един от най-добрите хищници. Рибата сатана наистина е забележително създание. Повечето хора от Сан Антонио не знаят, че тя живее под тях. /РИА-Новости