сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Мъжки делфини поднасят дарове на женските

23.10.2017 г.

За бозайник, различен от човека, използването на предмет като част от ухажването е нещо почти нечувано досега – затова новото откритие е толкова сензационно.

Отдавна е известно, че австралийските делфини афали използват сюнгери като средство за намиране на храна. Сега изследователите са наблюдавали мъжки представители на други видове делфини да се опитват да съблазнят женските с тях.

В продължение на 10 години екип морски биолози наблюдавали мъжки гърбати делфини как поднасят големи, красиви сюнгери на женските и дори да ги подхвърлят във въздуха.

„Опитите на мъжките да привлекат вниманието на женските не са нещо необичайно. Странно е използването на предмет за тази цел“, казва биологът Саймън Алън, един от участниците в изследването.

За бозайник, различен от човека използването на предмет като част от ухажването е нещо почти нечувано досега – затова е новото откритие е толкова сензационно.

Все още не е известно как женските реагират на демонстрациите на мъжките и дали са по-склонни да се съчетаят с предлагащия дар мъжки. Учените искат да наблюдават ухажването под вода и с помощта на ДНК да се опитат да определят дали поднасящите дарове делфини стават татковци на повече бебета.