сп. National Geographic - Юни 2019
National Geographic KIDS - Юни 2019
На 17 юни всяка година се отбелязва Световният ден за борба със сушата и настъпването на пустините.
Стените на Стария град в Истанбул, които са един от най-дългите исторически артефакти в света, са под заплахата на “инвазивни” растения.
С помощта на дрон, модифициран да лети в разреден въздух, фотографът Ренан Озтурк улавя смайваща 360-градусова панорама на покрива на света.
През Средновековието французите вероятно са пили вино, направено от грозде, идентично на това, което се отглежда и в наши дни, пише Би Би Си.
Почти 600 растителни вида са изчезнали от дивата природа през последните 250 години. Това показва ново изследване, цитирано от Би Би Си.
В рамките на Програмата за нула отпадъци Турция инициира нова кампания, наречена проект „Нула отпадъци в морето“, за защита на морските и водните ресурси.
Искате да видите нещо различно – посетете някоя от тези страни!

Морският биолог Дара Орбач представя едно от първите изследвания за напасването на гениталиите при делфините. То повдига въпроса как големите животни се справят с физиката на чифтосването под водата.
Галерията с фотографии на национални паркове със сигурност ще събуди у мнозина желание да посетят и разгледат на място тези природни красоти.

През октовмри 2016 г. Сан Франциско става първият американски град с изискване за „зелени покриви“ на определени сгради. Тази тенденция става все по-популярна в световен мащаб и от нея има значителни ползи за планетата ни.