сп. National Geographic - Октомври 2017
National Geographic KIDS - Октомври 2017
В събота Брад Гобрайт и Джим Ренълдс изкачиха най-емблематичния маршрут на Ел Капитан – „Носът“, за 2:19:44, като счупиха рекорда за най-бързото му изкачване поставен през 2012 г. от Алекс Хонълд и Ханс Флорин с близо 4 минути.
Петима души загинаха, а 85 са ранени в резултат на тайфуна „Лан”, който засегна Япония.
За бозайник, различен от човека, използването на предмет като част от ухажването е нещо почти нечувано досега – затова новото откритие е толкова сензационно.

Учените и до ден днешен спорят за причината за това изригване на кал, но според ново проучване тунел от магма вероятно поддържа вулкана активен през последното десетилетие.
За тези страхотни преходи не ви е нужен спален чувал.
На Земята има около 1500 активни вулкана с около 60 изригвания средно на година, като подводните са много повече. Разгледайте подборката на едни от най-интересните вулкани в света.
Японският вулкан Шинмоедаке на югозападния остров Кюшу изригна за втори път, след като се активира в средата на тази седмица.
За първи път този зеленчук се появява в Афганистан и Южна Европа, а от там и по целия свят.
Сателит на НАСА откри сезонни пикове на емисиите на въглероден диоксид (CO2) около Земята. Голямо увеличение има през 2015 година в тропическите региони заради горещото течение Ел Ниньо.