сп. National Geographic - Септември 2019
National Geographic KIDS - Септември 2019
Горските пожари в Боливия са изпепелили повече от 4 милиона хектара гора от август насам, предупредиха неправителствени организации в момент, в който в североизточната част на страната беше обявено бедствено положение.
Стотици хора се подготвят за експедиция, чиято цел е да изследва какво означава затоплянето на Арктика за всички нас
Парниковите газове, изхвърляни в атмосферата чрез изгаряне на изкопаеми горива, затоплят земната повърхност по-бързо, отколкото се знаеше по-рано, показват нови климатични модели, предназначени да заменят тези, използвани при настоящите прогнози на ООН.
След десетилетия противоречия, за радост на аборигените, бе взето решение Улуру да не се изкачва повече, считано от октомври 2019 г.
Въпреки изменението на климата, не всички екологични новини са лоши. Като положителен обрат може да се отбележи, че озоновата дупка над Антарктида тази година може да бъде една от най-малките, регистрирани през последните 30 години.
Из горящата Амазония се носи дим и фина пепел се стели меко по земята.
От необичайни глациални долини до странни басейни със сяра тези места помагат на учените да изследват отвъд пределите на нашата планета.
Високото съдържание на химикали в хидротермалните извори подхранва микроорганизми, образуващи уникални екосистеми.
Сундарбаните се простират на над 10 000 кв.км от двете страни на границата между Индия и Бангладеш покрай Бенгалския залив. Като най-голямата непрекъсната мангрова гора в света те са дом на голямо разнообразие от видове.