сп. National Geographic - Април 2016
National Geographic KIDS - Април 2016
Велика събота е последният ден от Страстната седмица, предшестващ Великден.
Всяка година на Велика събота на Божи гроб от небето в ръцете на Йерусалимския патриарх пада Благодатният огън. И до днес чудото остава неразгадано, въпреки че много учени са градили хипотези.
Британският астронавт Тим Пийк, който се намира на Международната космическа станция, успешно осъществи дистанционен контрол над робот на земята.
Откриха ново мистериозно изображение, отпечатано върху земната повърхност на мястото, прославило цивилизацията Наска. Мястото е в южната част на Перу, съобщи в четвъртък перуанското Министерство на културата.
Историческите сведения за апостолите са оскъдни, като някои от тях противоречат на съществени християнски вярвания. Това разкрива Том Бисъл в книгата си „Апостолите: пътешествия сред гробниците на дванайсетте“.
Учени откриха супермасивна черна дупка, чиято маса се равнява на 3 милиарда слънца. Тя се намира в центъра на галактика, отдалечена на 1,8 милиарда светлинни години от Земята.
Празникът Възкресение Христово има еднакво значение за всички християни, но в различните краища на света се отбелязва по различен начин.
Учени успяха да вкарат водни молекули в съвсем ново състояние на материята, което не е нито течно, нито газообразно, нито твърдо. Това е станало възможно, след като водата е била прокарана през много тесни отвори, подобни на тези, които също съществуват в природата.
Вижте още статии по категории